آسمان رنگین است

باز من شوق نوشتن دارم .... باز من جرات خواندن دارم..... از بابت هر آنکه تورا می خواند..... باز من نرگسی به دامن دارم...

آسمان رنگین است

باز من شوق نوشتن دارم .... باز من جرات خواندن دارم..... از بابت هر آنکه تورا می خواند..... باز من نرگسی به دامن دارم...

زنبورک...


زنبورکی کارگر مسلکم که شفیره فروردین را شکافته ام و آفتابگردان پوش شده ام.

صبحها با طلوع به دشت می روم و با خواب ناز خورشید به کندو باز می گردم.سبد آرزوهای من به اندازه گلبرگ پیری در همین حوالی ست. 

بامدادان در کندو شیرینم به حرفهای

سرباز پیر گوش سپردم .گفتم که آرزویم نوشیدن شهد سیب سرخی ست که عطر آن از دوردستها پرهایم را مست می کند.

و ملخی خوش تراش و رنگین بال هر لحظه با قهقهه هایش پیراهن وسوسه رهایی از کندو را بر تنم می پوشاند.گفتم که امید من سرک کشیدن از پشت باغی ست که بوی یاس می دهد ، یاس بنفش!گفتم که تن من پر از آهنگ رفتن است. 

سر باز پیر با زهر خندی می گفت:امروز از پشت پرچین آرزو که رد می شوی دعا کن که آفتاب فردا را ببینی زنبورک!اجل روی همین گلبرگ پیر شبنم می نوشد.

 

پ.ن: عمر زنبورهای کارگر فقط 5 هفته س و زندگیشون سراسر کار ه و کاره و آرزو..

                    

نظرات 12 + ارسال نظر
نازلی چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیزم
چقدر متنت قشنگ بود خیلی کیف کردم. دلم برای زنبورهای کارگر سوخت ولی از طرفی هم خوشبحالشون مثل مجبور نیستن این همه سال جون بکنن.

:))))) تکراری بود متنش نازلی جونم!

سحر چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ب.ظ http://samo86.blogsky.com

الهییییییییییییییییییییییییییی
دلم کلی سوخت واسشون که این همه کم زندگی می کنن.
عمرت زیاد باشه دوست جونم:)

ای جانمممممممممم

پرنیان چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:59 ب.ظ http://missthinker1992.blogfa.com

قشنگ بود عزیزم
نمی دونستم عمرشون اینقدر کوتاهه!!!

چرا هست...

مسیح پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.ashghebaroon.persianblog.ir/

کوتاهی عمرش را فاکتور میگیرم !
اما مبگم دست مریزاد مشی بانو با این داستانک!

آی قربون قدمهای مبارک تو...من که هیچم در مقابل شعر تو خانوووووم...

مثل آب برای شکلات پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ق.ظ http://tita.blogfa.com

در ابعاد خودمون همه زنبور های کارگریم

هاین؟؟تیتا؟؟تو اینجایی؟
وبلاگتو حذف نکرده بودی؟؟فیلتر شده بودی که!!
چقدر خوشحالم که برگشتی...:)))))
دقیقن منظور من همین بود...
اینم یه حقیقته که سعی داشتم به آدما بشناسونمش...

بلوط پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:52 ق.ظ

سلام مهشاد جونم
این داستانت رو قبلا هم خونده بودم. خیلی پر معنا بود دوستم

آره عزیزم...می دونم...
قربونت برم...چه خوب که یادته...
اون پست قبلی جدیده...

شیده پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:21 ق.ظ

اینو قبلترها خونده بودم و کلی کیفور شده بودم..

:)))

Inموریx جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:11 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

مثل اینکه این زنبورهای کارگر هم مثل خیلیهای دیگه همچین آفریده شدن تا کار کنن!!!

شما که بعله....:)))))

شقایق جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:23 ب.ظ http://www.adh.persianblog.ir

سلام
ممنون
بدون شرح بودنش ماله همه حرفهایی که نگفته گذاشتم
راستی من نمی دونستم تو این وبلاگ لینک هستم
به هر حال
از آشناییتون خوشحالم

منم همینطور عزیز...:))))

نیمه شب شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:05 ب.ظ http://mid-night.ir

# نرم افزار تست همراه ویژه کنکوری ها – جاوا
# خلبان خطاب به مسافران:نقص فنی داریم، فقط دعا کنید !
# کادوی حاکم دبی به همسرش
# پنجره‌ها بسته شد! مایکروسافت دیگر ویندوز نمی‌سازد
# دانلود رمان بسیار زیبا و غمگین و عاشقانه - دالان بهشت
# عکسهای زیبا از آناهیتا نعمتی
# آلبوم خانوادگی اسامه بن لادن
# دانلود مولودی تولد امام رضا
# هشت شعر از هشت شاعر معاصر برای امام هشتم(ع)
# پیامک ( اس ام اس ) میلاد امام رضا (ع)
# عکسهای عروسی مجتبی جباری بازیکن تیم استقلال
# تصویر: شنای بانوان تیم ملی بدون سانسور!
# مقبره های جالب و دیدنی
# دانلود کتاب آشپزی
# دانلود اولین سرود ملی ایران با نام جاوید وطن
# حضور تنها اغتشاشگر مسلح در نمایشگاه مطبوعات
# طرح آمریکا و گرجستان برای انتشار میکروب‌هاى خاص در ایران
# پرچم های ایران در طول تاریخ
# بنی صدر با روسری فرار کرد!
# سیر بخورید تا سرما نخورید
# «چهره های آشنا» در نمایشگاه مطبوعات
# فعالیت 70 فرقه شیطان پرستی در ایران!
# فریاد "بهشتی دروغگو"، علیرضا بهشتی را از نمایشگاه مطبوعات فراری داد
# ثبت شکایت آنلاین از میر حسین موسوی در موج قانون
# اهالی هنر در کنسرت رضا صادقی
# طنز شیرین خواستگاری دانشجوئی !
# عکس‌های فرزان اطهری، مانکن بین المللی ایران
# پادشاه عربستان به بشار اسد: ایران بزرگ‌ترین خطر برای ماست
# اعراب شیخ نشین چگونه ماشین درحال سوختن را خاموش می کنند؟!
# «هایده صدای متفاوت و بدون تکرارایرانی»

برای دیدن آخرین خبرها و مطالب روز به

پایگاه اطلاع رسانی نیمه شب mid-night.ir مراجعه کنید

برای تبادل لینک ما را با اسم پایگاه اطلاع رسانی نیمه شب لینک کنید

و خبر بدید تا شما را با چه اسمی لینک کنیم

حالا باید فکر کنم...

زاغ سیا دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:17 ق.ظ http://www.zaghnews.wordpress.com

فوق العاده، فوق العاده،
تمام کلمات ذهنم، شکوفه زدن.

برکت از وبلاگتون کم نشه

دختر نارنج و ترنج دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:31 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

چه زندگی کوتاهی... و چقدر حیف که همه ی زندگیشون به کار می گذره! اما خب.. حتما اونا هم از زندگی لذت می برن. چقدر تصویری که استفاده کردی زیباست.....

:))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد