آسمان رنگین است

باز من شوق نوشتن دارم .... باز من جرات خواندن دارم..... از بابت هر آنکه تورا می خواند..... باز من نرگسی به دامن دارم...

آسمان رنگین است

باز من شوق نوشتن دارم .... باز من جرات خواندن دارم..... از بابت هر آنکه تورا می خواند..... باز من نرگسی به دامن دارم...

کودکی...

                                                                                                      

زمان چه زود گذشته ها را به قاب عکس کهنه تبعید می کند.

ما چه سخت بزرگ می شویم و کودکی چه آسان در افقهای دور دست  ، لا به لای دفترچه های مشق به خواب فراموشی می رود.

آن روزها رفتند ؛ روزهای سکوت و بی گناه کودکی... روزهای آب و آیینه . روزهایی که عطر پونه های سبز عصرهای بهاری اشتهای روحم را برمی انگیخت و من چشمان از مشق شب خمارم را به ساقه ء دستان مادربزرگ می سپردم تا سفره ء قسمت را با تربچه های براق  ترد ، آذین بندد..

گل خنده های پدربزرگ را از پشت فضای شیشه  ای باغچه می بلعیدم.

تنها دغدغه آن روزهایم نمره های 16 بود و ساختن درناهای کاغذی. دنیای من به اندازه حجم نیمکت  بود و آموزگار بزرگترین تجسم ذهنم. به سرود باران می پیوستم و آهسته آهسته یاسهای بنفش را با سوزن به سرنوشتم  وصله می کردم.

نوجوانی را  مزه مزه کردم و به بزرگسالی رسیدم و  دیشب کودکی ام را به خواب دیدم : من و کودکی ام پروانه به دست در آن سوی افقهای شفق انگیز به فرداها  می شتافتیم.

من به عادت بزرگسالانم  اما... به تازگی کودک شده ام.

 من ... تمام کودکیم را می خواهم که از این مردمان بزرگسال خسته و خواب بیزارم.

نظرات 37 + ارسال نظر
بهاره چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ق.ظ http://rouzmaregiha.blogsky.com

اولللللللللللللللل
و تو درست دست گذاشتی روی نقطه ای بسیار بسیار حساس در روح من که هرآینه تماسی با آن نقطه برقرار می شود مرا دلتنگی ای بس عظیم و غم افزا فرا میگرد و هیچ راه چاره و درمانی ندارد مگر برگشت زمان از دست رفته که خواهانم آنرا زیاد
سلی مهشادی
خوفی دوستم؟
خیلی متن قشنگی بود دوستم... این دلتنگی چند سالی هست که با منه و خیلی اذیتم میکنه دوستم
از خودت مواظبت باش دوست جونم

سلی دوستم! منم خوبم! آخی! ما همه مون یه کودک درون داریم.
بعضی وقتا به اون برمی گردیم و دلمون می خواد بچه بشیم : بی خبر و بی عار! منم دیشب خواب دیدم بچه شدم: اومدم و آپ چردم!
خودمونیما ! من و تو همیشه با لهجه نی نی ها باهم حرف می زنیم!
نه عسیسم ! نه! گریه نکن! بخواب درک بابا! بخواب!

ایده چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ق.ظ

سیلااااام سیلاااااااام. خوفی؟
من اما هیچ وقت دیگه دوست ندارم برگردم به کودکی... خاطرات خوبی ندارم ازون موقع... نمره ۱۶ که دغدغه نداره خوشمل خانوم! یادمه کلی برگه امتحانی و نمره های ممنوعه و ناجور داشتم که زیر تختم قایمش میکردم و یه روز مامانم کشفشون کرد!!!!

سلی ایده جونم اینا! حالا چرا فحش می دی به من؟ (گریه)!!! خوب برنگرد! من آخه خوابشو دیدم دیشب! (بغض)
آی بلا نمره هاتو قایم می چردی؟

بهاره چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ق.ظ

اااااااااااااااااااااااااااه
مهشادی چقدر اون بالا دوستم دوستم گفتم دوستم!

اکشال نداره دوستممممممممممممم! خوب چردی! خوب دوستتم دیجه!

شیده چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ق.ظ

تو این همه موضوع ناب و دست نخورده رو از کجا می آری؟؟ عالی بود!

مرسی عزیزم! خودش می آد من دنبالش نمی گردم!

بلوط چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ق.ظ

اِ ببخشین میخواستم این کامنتو اینجا بذارم! اشتباهی اون پایین گذاشتم

ای کودکی کجایی که یادت به خیر!
من دوست ندارم همون دوران رو دوباره از اول شروع کنم ...ولی از طرفی هم دلم برای اون سادگی ها و زودباوری ها و دل پاکی های معصومانه تنگ شده...
بووووووووش!

نازلی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

خیلی قشنگ بود دوست داشتم منم گاهی اوقات خیلی دوست دارم برگردم به اون دوره ها. دلم براشون خیلی تنگ میشه بخصوص دوران دبیرستان.

منم تنگ می شه! دبیرستان نه! من واسه دبستانم دلم تنگ می شه!
مرسی که اومدی دوستم!

کارمند کوچولو چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ق.ظ http://edarehyema.blogsky.com

سلام عزیزم.. کاشکی منم کودک بودم

ای جانممممممممممممممم!!! همه واسه مادراشون حتی تا ۴۰ سالگی همون بچه های دیروزن عزیزم! غصه نخور!

طنین چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ق.ظ http://asalioman.blogsky.com

جانم چقدر ناز نوشتی دختر
تا وقتی کوچیکیم دوست داریم بزرگ شیم ولی بعدش می فهمیم که ای کاش بچه می موندیم

مرسی دوستم! قربونت برم! آره درسته!

شادی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ق.ظ

خیلی قشنگ بود

مرسی عسیسم!

شبلی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ

خیلی وفت بود نیومده بودم.
این پسستون هم زیبا بود . به نکته ای اشاره کردین که خیلی ها هنوز از ش بیرون نیومدن و خیلی ها خیلی وقته که فراموشش کردن

ممنونم! بله درسته! ما بعضی وقتا کارهایی می کنیم که بعضیا بگن : مگه بچه شدی؟؟ البته اینجا منظور بعد منفیه! یعنی مگه عقل نداری.
اما با بعد مثبت قضیه من خیلی دوس دارم برگردم به اون روزا!

سلام همسایه ها چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ http://rezatehranii.persianblog.ir

سلام.ممنون سر زدی.خوشحالم شما یکی متوجه تاریخ ها شدید
الهام را من نزدیک ۹ ساله که ندیدم و او هم خبر نداره.اگر هم بدونه شاید براش اهمیت نداشته باشه

سلام.
جدی؟؟ چی بگم والا؟؟خواهش می کنم! شاید اون موقعها داشته! اما الان...

ارشیا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:56 ب.ظ http://symptom.persianblog.ir/

ما نه تنها از کودکان خوشمان نمی آید بلکه نفرت عظیمی هم نسبت به آنها حس میکنیم. ما نسبت به کودکان و الکی خوشیشان حسادت می کنم. و این نفرت از کودکان خوودش رو به شکل احساس عاطفی شدید هیستوریک دوست داشتن کودک نشان میدهد.
ما عاشق کودکان هستیم چون نمی خواهیم بپذیریم که از آنها بدمان می آید تا یادمان نیفتد که بزرگ شدیم.
ما کودکی خودمان را فقط و فقط به علت بلاهت جاری در آن زمان و خودشیفتگی لذت بخشش دوست داریم...
ما وقتی بچه هستیم میخواهیم بزرگ شویم و وقتی بزرگیم می خواهیم بچه باشیم.
خلاصه اینکه با تمام این توهمات ما فقط قصد داریم از خودمان فرار کنیم و بس!!!

بعضیها واقعن الکی و خیلی بی ربط خودشان را خسته می نمایند و همه چیز را جدی می گیرند!

آقای حسین چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام
خیلی جالب بود یه لحظه رفتم تو کودکی ویه لحظه کودک د رون رو برام بیدار کردی
سپاس

ممنونم! خدا رو شکر که تونستم کسی رو به فکر بندازم!

محمد چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:19 ب.ظ http://love.blogsky.com

خیلی جالب بود.
منم می خواستم از کودکی بنویسم اما قسمت نبود....
راستی قالب جدید مبارک

ممنونم! خوب مطلبای دیگه هم هستن!
موفق باشید!

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:57 ب.ظ

واقعا عالی بود از خوش فکری شما خوشم می یاد
مثل خیلی های دیگه کپی نمی کنین

ممنون! نه من اهل کپی نیستم!

نغمه چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:32 ب.ظ


یاد بچگی های خودمون افتادم مهشادی!!!!!!!!!!

الهی بجردم نخمه خانومی! من که بچگیهای تو زیاد یادمه!‌ مامانت وقتی حمومت می کردبا مرغابی پلاستیکی ها بازی می کردی!

mim چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:26 ب.ظ

ای روح بی قرار ، چه کرد با تو روزگار

عکسی شدم که قاب قبولم نمی کند

ممنونم مری جان!
واقعن ! روح بی قرار ما هیچوقت توی هیچ قالب و قاب عکسی جا نمی گیره!

ماتیلدا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 06:27 ب.ظ http://matilda1992.blogfa.com

سلام
خیلی قشنگ بود
دعا کن مشکلم حل بشه دارم از جوش دیوونه میشم

سلام عزیزم! ماتیل خانومی!
حل می شه خانومی! منم مثل تو وقتی عصبی هستم جوش می زنم!
راستی برات ۲۰ صلوات رو فرستادم.

inmorix چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 06:47 ب.ظ http://www.inmorix.persianblog.ir/

سلام...واقعا چه دوران قشنگی بود...رفتارها و کردارها از روی کینه و حسادت نبود...هرچی بود عادتهای زیبای بچه گانه بود...یادش بخیر...بردی ما رو به سالیان سال عقبتر از حالا....مرسی

خواهش می کنم. همیشه آدم حسرت معصومیت دوران از دست رفته رو می خوره. ممنونم!

محمد عماد چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.mohammademad.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
وبلاگت خیلی جالبه.
من آپم بایه اهنگ جدید از ساخته های خودم.
خوشحال میشم بهم سر بزنی وبا ارائه ی نظر همراهیم کنی[گل]

ممنونم!

سحربانو چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ب.ظ http://samo86.blogsky.com

عالی بود مشی خانوووووووووووووووووووووووووووووووووووم.
منم عاشق کودکی ها و شیطنت هاشم.
راستی سلااااااااااام.خوبی خانوم؟

سلی بانو سحر! من خوبم بانو جان! تو چطوری؟؟ قابلی نداشت!
مرسی که سر زدی عزیزم!

چهار نقطه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:14 ق.ظ

زیبا بود. باز هم مثل همیشه قشنگ!

ممنونم.مرسی!

ارشیا پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:14 ب.ظ http://symptom.persianblog.ir/

بعضیها واقعن الکی و خیلی بی ربط خودشان را خسته می نمایند و همه چیز را جدی می گیرند!
الهی جز جیگر بگیرن این بعضیها...

محمود و نسرین پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:10 ب.ظ http://hamashion.blogsky.com

سلاااااااااااااااام مشی جونم گل گلابم دوست مهربون و وفادارم

مشی جونم ببخش الان وقت کردم بایم پیشت.
مشی میگم نکنه یه وقت قهر کنی بگی نسین نمیاد پیشتاااااا

مشی برام دعا کن

مشی دوست داریم
مشی دوست داریم

سهلام نسین جونم!
چه عجب یاد ما کردی!! الهی!
من برای هر دو تون دعا می کنم عزیزم! نگران نباش! خدا بزرگ تر از آن است که وصف شود! نه عزیزم همیشه می آم پیشت! مرسی که اومدی!

محمود و نسرین پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ

این شعر پایینم خیلی قشنگه.کلا نوشته هات عالین مشی.خودت مینویسی که؟

این چهره من بیده موقعی که فهمیدم خودت مینویسی

دوست دارم باز

مرسی عزیزم.آره مال خود خودمه! ممنون خانومی ! منم دوست دارم.
چهره ت خیلی باحال بود.

پروانه عاشق پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.parvanevar.parsiblog.com

سلام گلم
بلاخره شما هم تونستی اشک این پروانه لوس کوچولو رو در بیاری نمیدونم چرا هر وقت نوشته هایی رو که از کودکی گفته میخونم بی اختیار اشکم در میاد شاید به خاطر این باشه که اون حس لطیف کودکی رو تو وجودم زنده میکنه به هرحال امیدوارم شما دوست عزیز دلتون همیشه مثل روزهای کودکی صاف و بی ریا بمونه ممنون از این نوشته زیبا و با احساس ،ممنون از دعوتت و ممنون به خاطر این که بازم منو به خاطرات کودکی بدی

سلام پروانه جان! مرسی که اومدی.
آره همیشه یه غم تو مرور گذشته ها هست که آدمو به گریه می ندازه. ایشالا همیشه شاد باشی.حیفه پروانه ها گریه کنن!
ممنون از نظرهای گرم و با احساست!

آرش پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:28 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

شاید من جزء معدود بچه هایی بودم که از بچگی هیچ علاقه ای به بزرگ شدن نداشتم و می خواستم توی همون سن بمونم الان میبینم واقعا فکرم درست بوده

بله. شاید.

mim پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ب.ظ


عزیز دلم... یه دنیاااااااااا ممنونم از ژیشنهاد و حضورت. چشم... فکر میکنم ببینم چی میشه. به هر حال خیلی خیلی ممنونم از اینهمه لطف و محبتت گلم. دوستت دارم یه عالمه ه ه ه ه ه ه .
فداااااااااااااااااات. بووووووووووووووووووووس

مری جان از تو هم ممنونم به خاطر حضور گرمت! به هر حال فکر می کنم اونطوری برات بهتر باشه!
پاینده بشی!

ر جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:15 ق.ظ http://www.ronali.blogfa.com


امیدوارم تو این شب به ارزوهات برسی

به به رونالی خانوم!
ممنون عزیزم! ممنون!

[ بدون نام ] جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:17 ب.ظ

یاد بچگیم افتادم که چه سخت گذشت!
من کودکی سختی داشتم!

چی بگم؟؟

مهرنوش جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:20 ب.ظ http://tameshki.blogsky.com

سلام خوبی ؟؟؟

چه متن زیبایی مشی جون

تبریک میگم عزیزم

میای پیشم ...؟ من تازه اومدم بلاگ اسکای ...

منتظرت هستم

ممنون عزیزم!
آره حتمن ی یام! خوش اومدی عزیزم!

.•* (¤`°•.★دختر برفی★.•°`¤)*•. جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:42 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

akheeeeeeeeeey jigaretoooooo :X

fadat beshe dokhmal barfiiiii
:D
. . . .
are ... koodaki .. bikhialesh baba
dige bar nemigarde
yeroozi ghebteye in roozamoono mikhorim
bia az alanemoon estefade konim :X


bazam biaaaaaaaaaaaaaaaaaa
montazeretam haaaaaaaa
UPAM AKHE

Roozat barfi

سهلام دخمل برفی!
مرسی که اومدی! آره راس می گی آدم همیشه حسرت نداشته هاو گذشته ها رو می خوره! امروز را دریاب!
اما خوب من دلمم برا اون روزا تنگ شده!
می آم ! حتمن جیگمل خانوم!

مهرنوش جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:57 ب.ظ http://tameshki.blogsky.com

لینکت کردم

مرسی از لینک

به روز شدی خبر بده

مرسی عزیزم!
حتمن!

رهگذر یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:55 ق.ظ

ساده و لطیف و سحر انگیز مثل خود کودکی... آخ که این فصل کودکی با من چها کرد

ممنون که اومدین! فصل کودکی همیشه نخونده بسته می شه!

من آزادم دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:00 ب.ظ http://www.man-azadam.blogfa.com

واقعا کودکی عجب دنیایی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست دارم هنوز یک کودک باشم و بایک اسباب بازی ساده ساعتها مشغول شم؟؟؟؟
چرا کامنت پست بالا را بستی؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام آزاد جان! آره واقعن ! از ین دنیای پر تزویر و ریا به دور بودیم!
حوصله ندارم! یه چن وقت نمی تونم بنویسم عزیزم!

مهسا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.poem.blogsky.com

دیدی دیدی دیدی اومدم

بابا ما اون قدر ها هم بی معرفت نیستیم .....

بازم به من سر بزن منتظرم ...............

مینا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ق.ظ http://love2life.blogsky.com

سلام مشی خانوم
خوبی؟
هر چی گشتم لینک نظرخواهی پست بالایی را پیدا نکردم واسه همینم اومدم اینجا!
یه تیر دو نشون کرده باشم...

کودکی ...
آخه نازنین چرا اینقدر اعصابت خورد شده؟
این روزها همه پست هات خط خطی شده اند!
در عین اینکه خیلی خیلی قشنگ مینویسی ولی معلومه که شاکی هستی
دوستای دبیرستانیت چرا از دست رفته اند؟

میدونی یه حال و هوای شور جوونی خاصی داری!
همیشه شادمان باشی مشی خانوم!

مرسی مینا جونم!
آخه اون پستم رو وقتی خیلی عصبی بودم نوشتم. این روزا حال و هوام خوش نیس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد